RSS Flöde

Året börjar med ha statusraden ”mellan jobb”

Nytt år, nya möjligheter. Så heter det. Kom och skriv mig det på näsan. Vi skriver 2014 på snoken.

Vad kommer att hända? Att jag slutade mitt jobb alldeles innan jul leder mig osökt in på vad som händer i början på året. Vara ledig en längre period har inte hänt mig sen jag flyttade till storstan för 7 år sen. Det är väldigt skönt att stanna upp och fundera på vad manska göra med livet och sen skadar det ju inte att det är Australian Open, grand slam-turnenring i tennis på tv:n heller.

Vad ska jag då göra med livet. Jo, jag har lagt ut lite krokar här och där. Börjat skriva lite för en tidning. Och jävlar vad jag hänger med Fibban! Hela dagarna faktiskt.

bild-3

Läser en artikel i New York Times om ett inbrott som gjordes i FBI:s lokaler på tidigt 70-tal. Ett stort antal dokument stals och avslöjades senare i press. Detta ledde till att brallorna drogs ner rejält på FBI och dess ledare J. Edgar Hoover.

fbi

 

 

Övertramp av myndigheter är inget nytt men det som slår mig av detta är hur enkelt det gick att komma över dessa dokument och att Edward Snowdon med nutidens NSA-avslöjanden verkligen behövs för självsanerande ändamål. Det som gör att jag kräks lite extra i munnen när det gäller de övergrepp som visades i dessa FBI-dox är ett brev som skickades till Martin Luther King. Där hotar de federala med att avslöja hans utomäktenskapliga affärer om han inte tar livet av sig. Snacka om ultimat ultimatum.

Tänk om Säpo helt enkelt bett Geijer att ta sig själv av daga när hans horaffär uppdagades på 70-talet.

Eller det kanske dom gjorde…..och han struntade i det.

Kommentera

