Tittar på tv:en ännu ett Kvällsöppet. En blondin som heter Jenny. Siwert är för gammal även om Debatt envisas med att släpa in honom. Ganska bra. Guillou hånar Hollywoodfru, Hollywoodfru blir ledsen och sen klipp till Sugarplum. Vill vara svåra. Jag grät med dom i somras. Cancer. Kanske borde Fyran varit piggare. Men det passar bra nu. Ny singel. Kommer att bli bra. Dom är sjukt snygga. Och bra.

Jazz. Gick på gig. På Fasching. Bra. Gregory Porter, vilken röst. Vill bara att rösten ska vara filten som jag sveper om mig när hösten kommer och löven ger sig av. 

Älskade jazzen när tonåren gick mot sitt slut. Förfördes av ekvilibristik och vassa musikanter. Åren gick och de bästa rockbanden blåste mig av banan med sina melodier och sin dynamik. Gör det fortfarande, tre ackord och tårarna kommer. Bara melodin är med.

När åren grånar mitt skägg och livet lever mig allt längre så kan jag kompromissa eller bredda allt som jag kan ta till mig. Glädje och vördnad och ibland stördnad över alla som skapat musik som får hjärtat att hoppa över slag. Respekt till er.

Kommentera

