Och när Plura lät som han menade det så lät som om mauro också gjorde det. Ja så kan man skriva när man under influensen tror att att man kommer på litterära storverk.

999 av 1000 gånger är inte så fallet. Nu sitter jag här med rinnande näsa inom mig och ett signalfel utomhus. Tåget är min plats denna fredag. Destinationen är Öset med slutstopp en afton i Norderausen. I morgon ska det repas och sen åker jag hem igen. Måste kurera näsan. Tror inte 8h på en buss är det.

Discodonnan Summer tog ner skylten. Funderar på att ta hennes efternamn som mitt eget. En tribute helt enkelt. Samuel Summer. Mmmmm. Klingar fint det.

Hockey-VM blev som det blev. Ingen skugga ska falla på Kronorna, som lag var de inte bättre. Men den som fick chansen att spela låtar i pausen. Tog den inte. Det vore lite som att Pelle Mårts skulle slänga in mig i kedjan i med Zetterberg. Gör om och gör rätt till nästa år tack. Snyggare skägg än Zätas får man dock leta efter. Jämnare än ett Stockholmsderby.

Nu är jag snart framme.

Kommentera

