RSS Flöde

Lätt-TV, Budget och nya Diktatorn i Korea.

Heja, ny dag och nya smällar. Eller så inte. Det kallas för ironi enligt Henrik Schyffert och det kan han, ironi alltså.

Satt igår och avnjöt en alldeles vanlig tvkväll. Jag och Sophie slängde på Paradise Hotel. Det var en massa solbrända killar och tjejer med faiblesse för varandra, sprit och cigg som pratade med viskande röster som om man inte skulle höra vad de pratade om. Vad är grejjen med det? Det ledde till zappande och vips så var vi fast i Sommarpratarna.

Ett gäng kompetenta och duktiga människor som talade i normal samtalston om avsnitt ur varandras sommarprogram. Alltid ackompanjerat med god mat och, ta da: Sprit. Alltså är den gemensamma nämnaren sprit. Spelar ingen roll. När Svt visar vad skåpet ska stå då står det där.  

Paradise Hotel, vänder sig kanske inte till mig i första hand. Och inte i andra hand heller.

Anders Borg, jag vill ha mer pengar nu. Men enligt Dn får jag vänta. Och antagligen kommer fler att hamna på gatan.

Annars så gillar jag den lille tjokkisen  som ska axla Kim Jong Ils mantel i Korea. Jag tror att han säljer ut hela försvaret och köper sagor och bokmärken till folket i stället.  Hm.

Näe, upp på cykeln och jobb. Sen vill vi se Zlatan leda styrkorna till seger i The Drugliberal Capital.

I övrigt så kan man använda VD Zoltan i Ungern som mopp när de ska ta upp slammet, ta hela regeringen för helvete.

 

Hej då.

Kommentera

