RSS Flöde

Fredag, och Sverige fattar galoppen utom AIK:s idiotfans!

Postat den

Gotta get get så börjar en låt med ett band någonstans på andra sidan Atlanten.

Det är fredag och jag läser i DN att enligt en väljarbarometer så hamnar SD utanför riksdagen. Det är i och för sig om det skulle vara val idag. Spelar ingen roll, dom har haft oförtjänt mycket stöd i stugorna. Hoppas att det håller i sig. Vill inte betala en enda skattespänn till dessa imbecilla, rädda xenofober som vill kalla sig parti och politiker i partistöd.

Fredag, jag lyssnar på Dusty Springfield och låter mig omslutas av hennnes varma, mjuka, fluffiga filtar till röstregister. När jag var liten så trodde jag att Dusty var ett pojknamn eftersom Sue Ellen hade ihop det med en rodeobock vid namn Dusty. Nu vet jag bättre.

AIK:s supportrar har vart ute på lite galej. Den här gången var det Rögles tränare som blev måltavlor för en jävla pajas och dålig ursäkt till människa som inte har den basala förmågan att knyta näven i byxfickan och gå vidare.

Jag jobbar i en miljö där det kan uppstå hotfulla situationer och mer än en gång har jag fått ta emot både fysiska och psykiska påhopp. Det är fan inte OK att råka ut för det på jobbet. Hallå! Om du nu måste ta ut dina infantila aggressioner på¨något så gör det inte på den som bara försöker att göra sitt jobb. Efteråt så känner man sig bara rädd, kränkt och ledsen. Det ska man inte behöva göra på sin arbetsplats.

Teddybears gör det igen, visst några låtar vacklar lite men när det är bra, då är det bäst.

Monty, hatten av för en storartad skiva!

Ha så kul alla människor, det är fredag och de flesta har fått påfyllning i plånkan. Ta en för mig också. Själv kan jag bara skriva följande helgslogan utan att ljuga:

”Krogen räddar mig från spriten”

//Samuel

Kommentera

