RSS Flöde

Valborg, valborg, valborg. Ska vara en alkoholens cyborg och maskinmässigt kröka ner mig!

Postat den

Det är ju det man gör på sista april. Super som en demon tills allt går runt och blir en stilla gröt.

Nu för tiden har man ju växt på sig och behöver inte apa ner sig som förr. Det känns skönt och bra. Men. Man vill ju ändå ha lite yrsla. Så härligt,så lägligt. Därför tar jag med min älskade Sophie och kanske äter en bit mat någonstans. Dricker vin, mår gott, lite Teddy Lucic style.

Vet inte om han är så mycket vin och relax men ändå. Sen styr vi kosan vidare mot Skansen. Nu ska brasjäveln brinna. Björn Ranelid ska hålla tal till våren. det känns bra även om det skulle vara roligare om han stod längst upp på bålet. Han står där längst upp fastknuten längs med en påle, elden slickar hans handgjorda ljusbruna lädersulor.

Efter det så lyssnar vi till vintern rasat. Men nu i ny tappning. ” Ranelid brasat ut i sälla marker. Björnes liv nu slocknat har”. Nä, skit i det Ranelid är en fin grabb.

Hatar inte ni när ni går ut på krogen med en god vän eller varför inte din far. Jag är snart 40 år.  Och servitören för det är alltid en han och endast några över 20 kommer fram när man ätit färdigt och säger följande:

”Ok, grabbar. Smakade det bra?”

”Vill ni ha kaffe på maten, grabbar?”

Det är i såna fall som jag förvandlas från en lugn, härlig kille till en finländsk massmördarfurioso. Jag är fan inte din grabb. Jag var grabb på den tiden när Hyland och Drutten rulade i tv:n.

Hursom, jag vill fortsätta valborg med min älskade, kanske dansa, ta några drinkar och bara vara.

Något fel i det?

Peace och Nanoo

S

Kommentera

