Så many artists at the same time! Varför? Stockholm har en tendens att vissa kvällar överprestera. Jag vill se alla men alla spelar samtidigt. På den tiden när jag bodde i Östersund så hände nästan ingenting för det mesta. Ibland blev det dock så att två stycken Sverigeetablerade band kom samma kväll till vår lilla stad. Bägge ställena tog som vanligt överpris för biljetterna och detta var på den tid som kallades tidigt nittiotal och jag hade inte nått den kultstatus som gjorde att jag kunde komma in gratis någon gång emellanåt. Jag bestämde mig för det ena bandet.

Tyvärr så var bandet som jag hade bestämt mig för det tidiga bandet och väldigt bra. Öl sålde stället också. Fan. När de var klara så var jag ölstursk och det andra bandet hade inte börjat. Sagt och gjort. Kreditkort är bra lort, så jag konsumerade ett band till och ett gäng bira.

Det andra bandet var inte speciellt bra och det mådde inte jag heller dagen efter. Men det är en helt annan historia.

I kväll nöjer jag mig med Moto Boy Sveriges vackraste poppojke

Kommentera

