Sitter på ett tåg, På väg till Mellersta Norrlands Inland. Hade jag jobbat på SMHI så hade jag nog använt det lite oftare. Nu kallar jag det rätt och slätt Östersund.

Partykväll med Soph och bröllopsgig står på agendan. Det är läkarkongress i storstan. Känns skönt att lämna den bakom. Läkare lever i sin egen lilla värld som om allt kretsade kring dem. Att ha förmågan och kunskapen att rädda ett liv verkar skapa någon form av Jesuskomplex and I do not like it…….

Har just flyttat om mina pensionspengar. Från köksskåpet till under badrumsmattan. Man måste göra som the high roller och rulla högt.

Nu öppnar jag en flaska bubbel. Äter en Sophmade laxmacka och tänker skita i storkapitalet vad de än gör.

Vi ses i dimman!

 

En reaktion till “Fredag å jag närmar mig ett vintrigt jämtland!

  1. Samuel! Jag brukar hålla med dig i det mesta du skriver, men…..inte det här om läkarna!!Förresten så är det storm i Mellersta Norrlands Inland och nästan på gränsen till snöblandat regn. Välkommen hem.KJMDD

Kommentera

