Att han, när han läskade som mest gick hem i strumplästen från i rubriken nämnda nattklubb är väl kanske föga förvånande. Läste om det i Dn på stan. Abbe som chefar där sa att det var en skröna och de rykten som gör gällande att dessa stövlar finns kvar någonstans inne på Cafét kanske var något överdrivna.

Vill bara nämna en gång när jag var ute med min vän Big John och några andra. Vi blaskade oss runt Stureplan och Söder. Det blev hårt, det blev sent. Sista drinkarna var lika starka som mitt minne var svagt. Döm om min förvåning när en representant från en av etablissen som vi besökt natten innan ringer upp mig dagen efter.

Jag: ”Hallå”

Representant: ”Goddag, är det här Sam the Ham?”

Jag: ”Sist jag kollade så”

Representant: ”Ni har glömt er lever hos oss”

Jag: ”Verkligen?”

Representant: ”Ja, men även en fot och ett hårfäste”

Jag: ”Kommer förbi under dagen”

Representant: ”Låter bra det!”

Jag:” Hur kommer det sig att ni såg att det var mina kroppsdelar?”

Representant: ”Vi hade lite svårt att identifiera men när jag sa åt personalen att kolla om det fanns något under hårfästet så……

Så kan det gå när man läskar med Big John!

Häpp!

Kommentera

