RSS Flöde

Förlovningen som kommer att rädda Sverige! Så sjukt planerat!

När livet känns tungt och hårt och pengarna lyser med sin frånvaro. Tag då lite fantasi och krydda med drömmar så har du plötsligt dräglig tillvaro.

Flum som fan, gillar det inte men det illustrerar min tanke om Victoria och Daniel. Just nu i Sverige är det tuffa tider med uppsägningar och dåliga bankaffärer. Hela världen är nerbäddad i en fet influensa som heter ”Kris”. Tvi vale skulle kanske Alfred sagt om vi befunnit oss i en låtsasvärld i Småland för hundra år sen, 

Hur som helst i tunga tider så måste vi ha något att se fram mot. Något ljust, något skirt. Vad passar då bättre att Callegussing allas vår konung helt plötsligt ger Victoria sin blessing att förlova sig med Daniel. Sånt genomslag i media till och med DN gjorde över tio sidor i huvudtidningen om det. Ganska fantastiskt eftersom huvudtidningen inte brukar vara längre än åtta sidor…..

Jag är ingen rojalist men inte heller republikan. Jag skulle nog vilja ha kvar kungen och monarkin men skulle vilja ha möjlighet att rösta fram honom eller henne. Man får vara kung under en begränsad tid helt enkelt. Sen röstar man.

Hur som. Jag blev ändå lite glad att dom hade förlovat sig. Solen lös lite starkare och jag kände spontant att jag vill ha ett fint bröllop med hästar och vagnar och folk som står vid sidorna av deras väg och ropar ”Hurra, hurra”. Känns som att de flesta blev lite gladare, börsen vek inte lika långt ner och en strimma av vår rände genom huvudstaden.

Genom denna förlovning tror jag att det kommer att vända. Jag hoppas. Hoppas att dom blir lyckliga!

Jag må vara en idiot men en idiot som tror på kärleken.

Kommentera

