RSS Flöde

Stockholms Lokaltrafik stressar mig och det irriterar mig, jag är ju för fan lugnet själv!

Jag är en norrlänning, lugn är mitt mellannamn. På Berns där jag jobbar som hovmästare kan under ett arbetspass ibland över 500 personer passera min pulpet. Det är sällan jag käner mig stressad av det. Likt en dirigent låter jag våra gäster vara noterna och servisen vara musikanterna det är en symfoni där alltsom oftast allt går enligt planerna.

Samma sak när jag tar min cykel och trampar mig fram genom alla blockmongon till cyklister som inte har en aning om hur dom ska bete sig i trafiken.Eller bilister för den delen. Fradgatuggande, mobilsnackande idioter! Men inte ens det stressar mig särkilt mycket.

Dock när jag sätter mig på en buss i Stockholm då jävlar ökar adrenalinet och magsyran. Ska busschaffisen uppfatta att den gamla tanten plinga? Ska mamman hinna av med barnvagnen eller på? Uppfattar gubben att man ska trycka på den oranga knappen?

Kalla mig svag eller nojjig men allt sånt gör min resa med bussarna på SL till en mardröm….varför vet jag inte? När det gäller min egna situation så är jag inte ett dugg oroad bara när det gäller andra. Att dom ska höja rösten och med skräckblandad fasa däri skrika: ”Hallå, jag ska faktiskt av här!”

Fan vad blödig jag är!

Helvete!

Ett svar »

  1. Anne-Christin Friman

    Hej Samuel! Jag trodde att jag skulle få läsa något om gårdagens förlovning i din blogg i dag! Men icke!

    Svara

Kommentera

