Blev slagen av elev – sparkas

Det är jävligt upprörande att elever som fysksiskt eller psykiskt misshandlar sina lärare på något vis har blivit untouchables. Slå tillbaka. Inget jobb är värt att få stryk för. Eller sluta, bli lärare på komvux eller vad som helst. Om du bestämmer dig för att ändå stanna kvar. Här är några tips på saker ni kan göra mot eleverna. Nummer 1 är viktigast dvs grundregel:
1. Se till att vara ensam med eleven. INGA VITTNEN! Vem ska dina chefer tro på? En mobbande strulig elev eller en lärare?
2. Telefonkatalog. Ett rejält slag i huvudet med en tjock telefonkatalog. Gör jävligt ont men lämnar inga märken.
3. Hot, berätta ingående vad du ska göra med eleven, elevens föräldrar, släktingar, husdjur, dataspel ja allt som kan tänkas vara kärt för eleven.
4. Använd saker i undervisningen. Om du är slöjdlärare. Tänk så lätt en olycka kan hända. Oj, handen i maskinhyveln. Ojsan, borren rakt igenom handen. Hoppsan, saltsyran stänkte upp i ögonen. Så det kan gå. Använd och utnyttja befintlig utrustning.
5. Vaktis, du har ju en hel tortyrkammarepå ditt kontor….använd fantasin bara!
6. Kollektiv bestraffning. Om någon elev är dum. Låt hela klassen sota för det. Det bruka ta udden av strulpellar.
7. Förnedra framför klassen. Hinta lite lätt framför klassen att ditt hatobjekt kanske råkade kissa i sängen häromnatten eller yppa försiktigt att minsann finns lösa planer på att flytta över hatobjektet till särskolan.
Som sagt var, fantasin är gränsen!
Undrar varför inte jag blivit lärare?

3 reaktioner till “15-åring klippte av lärarens långa hår. Lärare slå tillbaka! Här är tipsen!

  1. Håller med dig…penalism är underskattat. Men åt det lite mer seriösa hållet, vad fan är vi på väg när lärare inte kan ha kontroll på sina elever. Personligen gjorde jag en massa skit i skolan, men fick betala ett pris också, fanns inte i min tanke värld att anmäla läraren, åkte man dit så hade jag ju bara mig själv att skylla. Hade definitivt inte kunnat komma hem till mina föräldrar och klaga…typ jag klippte av frökens fläta och jag fick en örfil…hade nog varit fler örfilar att vänta då. //Herr S

  2. Jag vet varför jag inte blev lärare. Det skulle aldrig ha gått. Jag skulle ha fått sparken efter två dagar – anmäld för misshandel.Och vad är det för skolledning som hellre låter läraren gå än att ta krafttag mot eleverna.Jag ser fram emot en tuffare skollag. Som det nu är är det förvånansvärt att lärarna orkar jobba kvar.

Kommentera

