RSS Flöde

Vardagens hjältar och så Sully förstås!

Sitter  på ett morgontåg till Götet av somliga ansett som Sveriges framsida av andra som Sveriges framstjärt. Jag tillhör den första gruppen.

Tänker på hjäteflygkaptenen ”Sully” Vilken cooling att rädda 155 liv genom att landa ett paj plan på vattnet. Gråtmild är ett ord som kommer till mina tankar när jag läser sådana hjälte historier. Sully kommer nog att få vara med i både Letterman och Leno. Alla kommer att applådera så dära nationalistiskt och stort när han kommer in. Letterman kommer att stå upp och visa vördnad för hjälten. Jag grips av sådant och återigen kommer ordet gråtmild till mig.

Det är lätt att glömma eller rättare sagt att inte komma ihåg de andra som gör detta dagligen. Läkarna som opererar i sjukhuskorridorer i Gaza, volontärer i vilket flyktingcamp som helst , de som gräver i rasmassor i jordbävningsområden. De som verkar i det tysta som räddar liv. De som är vardagens hjältar utan rubriker och applåder på Letterman.

Största hatten och jag lyfter på den om och om igen!

 

Kommentera

