RSS Flöde

Jag älskar Stockholm!

Postat den

Så enkelt är det, har nu tillbringat två veckor i Jämtland. Bland underbara, underara släktingar, vänner, fjäll, Norderåsen och Svensta. Det har varit härligt med frasig snö uder fötterna, rimfrost i skägget, god mat och härligt umgänge.

Efter två veckor så blir det lite för mycket av det goda. Ni vet hur det är med Bearnaise, den gudomliga såsen. Äter man den varje dag så blir det lite för mycket av den också. Rastlöshetens vassa klor äter sig in i mitt kött. Måste tillbaka till storstan. Tempo är inte bara en affär i mitt liv. Det är en takt som mitt liv vill leva efter, gärna högt men absolut inte för lågt.

Vill sträcka ut tassarna på Liljeholmsbron, komma ut ur tunneln vid Slussen och se vattnet med Stadshusets tre kronor.i bakgrunden. Vill sitta i läderfåtöljerna på Spy Bar, äta den godaste av middagar med min älskade och sedan tokdansa natten bort, säga hej och välkommen till mina gäster på Berns. Sån har jag blivit och jag har endast mina gener och bakgrund att tacka för det.

Och det vill jag göra!

 

Tacka alltså…..

»

  1. En helg i storstan räcker för mig, sen vill jag hem.

    Svara
  2. E det äkta läder eller nappa i fåtöljerna på Spy Bar. För övrigt har jag aldrig varit där. I Stockholm alltså. Men det låter fint.B.

    Svara

Kommentera

