RSS Flöde

Lyssnar på Lundell och en massa minnen…

….rörs upp. Spotify är bästa skiten. Som att ha hela Skivhörnan hemma hos sig. Lyssnar på Uffe Lunkan ”Den vassa Eggen”. Jag gav den till min mor någon gång på 80-talet. Den var nog mest jag som lyssnade på den men morsan lyssnade också. Nu är det nog en tjugo år sen sist och shit, vad minnen som kommer upp.

Går inte att värja sig mot en memoryatack. Allt bara bubblar upp. Bra skit är det också. Fetaste produktionen. Fantastiska texter. Bilder på min mor kommer mot mig, bilder som jag vikit ihop och stoppat upp på någon avlägsen hylla i mitt huvud.

Jag ska skriva om henne, någon gång men inte nu….

Kommentera

