RSS Flöde

Barbapapa krökar och nu förstår jag varför jag gillar flaskan så mycket

 

Var på Kulturhuset häromdagen och lekte med min brorson. Läste lite Barbapapa. Han räddade några ur ett brinnande hus. Som tack fick han sprit av brandmännen.

Fy fan vad bättre det var förr!. Skulle Mamma Mu spånka? Björne juica? Bolibompadraken läska?

Noooooooonooooooo, men Barbapapa! Nu snackar vi!

 

Skål!

»

  1. Björne juica? Har du glömt när jag var på banan? Då juicades det ju en del från min sida.Du var ju själv med ibland. Och drev mig mot drinkbord och barer.Hälsa Soffi.Syns då!B.

    Svara
  2. Barbapapa vilken hjälte haha

    Svara
  3. Läser dessvärre den där boken allt för ofta. Vi trodde dock att det var juice i det där glaset. Boken är för övrigt helt fruktansvärt dålig. Jakobs föräldrar är inte helt PK i dag, de mobbar ut Barbapappa för att han är stor och tjock, men när han är berömd då tar de minsann emot honom. Dock har de inte helt accepterat Barbis, för de bygger ett hus han precis får plats i, om han står upp och inte rör på sig. Gräsligt.Men grabben älskar den, som sagt, dessvärre.För övrigt, skojjig blogg.Mattiaswww.pooma.se

    Svara

Kommentera

