Staten tar ledningen över kapitalet. Vi kliver in och tar över Carnegie. Ge oss mer vi vill ha mer. Ge oss tillbaka Telia men helst med gamla namnet Televerket. Wasakronan we want we want. Nordea we want we want. Staten vill äga vi vill ha. Ge oss mer.

Eftersom Andy Castle vår superhjälte i storfinanserna vill ge sig in och ta över banker i nöd så tycker jag ändå att det vore på sin plats att han betalar för det själv inte blanda in oss vanliga dödliga i det hela.

Tänk dig Stålmannen på detta sätt:

”Hej Stålmannen här. Jag ska rädda alla nere i gruvan. Lita på mig!”

”Hurra för Stålis!”

”Ja men ni får gräva!”

 

Gammalt djungelordspråk:

I bland händer det att Andy Castle går på gatorna som en vanlig man och kallar sig Anders Borg.

En reaktion till “Banana Banker! Staten knäcker mot kapitalet!

  1. Sam Coxs! Det glädjer mig att du har kommit igång ordentligt med bloggen igen. Uppdatering varje dag och så. Jag håller med dig. Telia tillbaka till folket, byt namn till Televerket. Staten kan köpa upp McDonalds, Stadium, Domus, Ost & Vilt, Telegott mm. ja när dom ändå e i köpartagen menar jag. Sam kan du kolla en sak åt mig?Var det inte så att gamla fina hamburgerkedjan ”Clock” ägdes av svenska staten? Kolla upp det du som bor i Stockholm.Allt gott till dig och död åt SPA-kliniken.B.

Kommentera

