…..är jag. Jag tuffar omkring på minnenas järnvägsnät. Min biljett? Transalpino med med ett extra interrailpass.

Härom söndagen så besökte Cindy Lauper huvudstaden. Ett piggt möte med dans både på scenen och bardisken. De nya låtarna var bäst.

In i veckan så tumlade jag i väg till Cirkus för ett möte med Uggla, Rheborg och Ulvesson. Vi hade fått biljetter via jobbet. Det var tur det. Jag hade inte ens varit stolt över det om det kommit ut ur röven min.

Veckan rasade vidare och fredagen spenderades på Berns. Creeps hälsade på, de spelade och jävlar vad bra de var. Yran nästa?

Söndagen tillbringades, hör och häpna på….Berns. Jobbe, jobbe! Johan Kinde spelade gamla Lustans Lakejer låtar i avskalat tango och bossa format. Bra men smalt så smalt.

Nostalgin spelar stor roll i våra liv antar jag. Kan tycka lite synd om de som stannade kvar i sin ungdoms musik. De har missat så mycket bra. Jag lyssnar en del på min ungdoms hjältar men låter inte det gamla mumsa i sig det nya….

Undrar vad den vita bloggen tycker nu när jag mixar stort och smått igen?

Hörs då!!

S

En reaktion till “Nostalgia locomotive….

  1. Den bita bloggen tycker att du verkar pigg. Men Kinde smal? Hm… han har ju gått upp en del sen han var sveriges coolaste dandy.Vidare tycker jag att du verkar spendera mycket tid på jobbet. På fritiden så att säga. Skulle inte Will Oldham komma till ditt jobb och spela lite fint?På annandan har jag bokat bord på samtliga krogar i Östersund. Blir du me´?B.

Kommentera

