….får vara längre.

jag vet , det är inte schysst. att lämna in dvd försent. någon annan får vänta som kanske skulle vilja se samma film.

jag glömde att lämna in en film i våras. var väl en tre dagar sen. typ. stoppade den i inkastet en vardagmorgon och tänkte inte mer på saken. en skuld brukar ligga kvar tills nästa gång jag hyr. nu föll det sig så att jag åkte på semester och inte hyrde på några veckor. jag fick en räkning  från seger ekonomi med en påläggsavgift och en förseningsdito. vad fan, kan inte videouthyraren vänta? han hade ju fått sina surt förvärvade pengar nästa gång jag hyr.

nu blir det ingen nästa gång.

långnäsa snåljävel!

3 reaktioner till “Fy fan vad folk ska tjäna pengar nu för tiden inte ens en försening hos videohökaren…

  1. Det bästa är ju att pröjsa direkt när man lämnar filmen. Min videobutik har kört med räkningar som dimper ner med tillägsavgift på 50:- i minst 8 år…Men klart, bor du i en storstad så kan du ju välja en annan butik. Men de tillhandahåller en service och du går med på att betala för den…

  2. Regler e till för att följas, du har ju gjort fel, Sam. Videokillen ska ju också äta, betala hyra etcetera. Tänk på det. Du blir ju själv irri när det blir förseningar, exempelvis när du ska börja spela bas kl. 22.00 på ett bröllop och du inte kommer igång föränns ca 01.30 pga. tal och sånt. Tänk på det Sam. Tänk på det.B.

Kommentera

