marcus miller spelade på chinateatern. tillsammans med stanley clarke och victor wooten. de kan spela ordentligt bra bas. jag stannar där. tyvärr så jobbade jag och kunde bara se två låtar men det var riktigt bra. efteråt så tog han sig en bit mat hos oss med en gemensam bekant. den gemensamme bekanten presenterade oss. jag fick tillfälle att berätta att jag sett han spela för över tjugo år sen. med miles davis.

denne gigant som gav oss birth of the cool. det var inte så coolt ställe han spelade på. grönan. men han var cool med guld haremsbyxor, skjorta uppknäppt till naveln och solglasögon stora som jupiters månar. halva konserten stod han med ryggen mot oss. men han tutade skönt. han ville inte prata så mycket om konserten. men han tyckte att det var coolt att jag var där.

nu var det många cool på liten yta. jag stannar där.

En reaktion till “marcus miller, miles davis och jag!

Kommentera

