Hej där, tydligen har slayersam hackat min blogg igen. Jag skiter i vilket. Han verkar vara en cool figur. Sitter på X2000 mot Östersund, Treokomp ska sänka Thomee i kväll. Jag är sjukt pepp. Gårdagkvällens middag var grymt god och gick raskt över i natt på terassen. Varför kan man aldrig lära sig att gå hem?

X2000, gillar att boka mig en första klassbiljett och skrida i väg. Det känns lite lyxigt och efter som lyx är 2000-talets nya svarta så måste man ju BARA unna sig ibland. Döm om min stora förvåning när jag med andan i halsen ska kliva på tåget och tanter med crocs och midjeväska blockerar min väg fram till sätet. Nöjt kluckar dom ” Vad härligt med gratis kaffe!”. Vad fan är detta? Jag tänker genast schasa i väg dessa kvinnor från pöbeln tillbaks där dom hör hemma; andra klass grottan. Snappar upp nästa fras: ” Vad härligt med SJ:s sommar kampanj så att vanligt folk kan åka första klass.”  Det går upp ett ljus att man i sommar kan åka för halva priset i 1 klass om man har SJ prio.

Hallå! Har SJ helt gått och medicinerat sig svårt eller? 1 klass ska vara några affärsgubbar i kostym, en och annan blåhårig tant och jag. Thats it! Det är inte till för alla och hör sen!

I övrigt så passar det mitt företag utmärkt att man kan boka 1 klass biljetter till halva priset i sommar. Det håller nere kostnaderna. Nu ska jag ta och sörpla lite gratiskaffe och surfa porr. Sånt är också gratis i 1 klass.

Goderdagens kära slöläsare!

S

En reaktion till “SJ:s sommarkampanj nya Ghettot!

  1. SJ har ju helt tappat stilen, men det är ju för att företag – typ ditt – snålar och bokar andraklass till sina anställda och då blir det ju så tomt i förstaklassvagnen…. :)Du får trösta dig med att pöbeln inte får porrsurfa… 😉

Kommentera

