RSS Flöde

Jag vill bli tv-predikant!

Postat den

Hej där, ligger i soffan och önskar att jag låg på stranden i Aruba eller vart som helst med sand, strand och hav. Varför är jag inte där?

Såg ett inslag på vuxenprogrammet ”60 minutes”.

”En tv-predikant, en tv-predikant, han säger bara sånt som är riktigt sant”. Vilket härligt skenheligt inslag. Det som jag tycker mest läskigt är det att det är så många i det som ska vara världens starkaste nation som söker vägledning på de mest simpla sätt. Kanske är det sånt som gör en nation stark? Några övermänniskor med karismastinna pannor som leder ett gäng lallare som bara vill stå enade bakom något och gömma sig. Living the american dream……

Annat är det med Turkiets fotbollslandslag. Laget känns som en blandning av en katt och han från Australien som vann OS-guld i shorttrack skridskoåkning där alla favoriterna föll som ericssonaktier, mycket tur och nio liv….. Hoppas att dom går hela vägen. Fast det lär väl ta stopp mot Tysklands krautstål från Ruhr.

Nu ska jag bege mig ut i midsommardagen och anamma några solstrålar innan det är dags att bege sig in i gruvan förklädd med kristall och gull. Den andra kvinnan i mitt liv. Hon som kallas Berns.

The first lady of my life, hon jobbar. Vi jobbar om varandra under några dagar. Jag saknar henne. Det är en sak att åka i från varandra någon eller några dagar. Det är så tydligt då och man har något att längta efter. Att ses igen. Sånt här omspringande är mest bara outhärdligt. Att skiljas är att dö en smula. Att skiljas för ofta är att döda en smula….. Soph, älskar dig!

Hejdå,

S

Kommentera

