hej där, sitter hemma en stilla midsommaraftonsmorgon. Kaffet i koppen, mackan i magen och yoghurten likaså.

I dag ska det jävlar i mig supas. Fy fan vad knall jag ska bli. Det är Michael Rickfors på Fröjdholmen. Äsch jag blandar ihop mina årtionden är ju snart klar med mitt fjärde. Rickfors och Fröjdholmen hör till mitt andra årtionde. Näe, i dag ska den snygga svarta på och under 16 timmar ska jag säga hej och välkommen på Berns.

Nästa vecka ska jag styra kosan till Borlänge och Peace and Love. Tror att det nog blir den festivalrikaste sommaren för min del. Det känns fint. Kom att tänka på en sekvens under förra lördagens rockande på ”WTAI”. Det är ingen jävel som orkar trängas längre. Folk verkar tro att konserter är 2000-talets kö. Man står snällt och väntar på sin tur att få ta två paraplysteg framåt. Gud nåde den som bryter koden och tränger sig lite.

Förut så var det mer regel att man skulle längst fram och rocka. Framför allt så skulle alla längst fram. Det ska ju göra lite ont på konsert tycker jag.

Idag får min midsommartomte bli Steffo han har en sån fin hatt och trench på sig.

Du lindar av steffo en midsommarkrans och häller den på ditt hår”

Hej då, lycklig midsommar!

S

Kommentera

