Hej där, ligger ännu inne denna soliga måndag. Sköter tvätten. Markservice är en service som man vill men inte kan klara sig utan.

Helgen har förlöpt gott med mycket fröjd och gamman. Födelsedagskalas, sol och dryckjom i goda vänners lag. Fotbollen och handbollen gjorde dock ingen glad. Hoppas att Zlatan och co kan tagga till sig tills nästa vecka.

När jag landat på Arlanda i går kväll och tryggt satt mitt säte i ett säte på Arlanda Express så kom jag att tänka på att Flygbussarna och nyss nämnda Arlanda Express ingått en genomlumpen konspiration allt för att lugga oss resenärer på mer pengar. Så här går den, min konspirationsteori:

Flygbussarnas linje mellan Stockholm och Arlanda flygplats har numera fler stopp än vad en klassisk briarpipa någonsin komer att ha. Arlanda Xpress har två men kostar däremot skjortan att åka med.

Jag tror att flygbussarna medvetet har så många  bara därför att vi vanliga resenärer ska få spunk på alla stopp och hosta upp de dryga tvåhundringarna som det kostar att åka tåg. Arlanda Xpress tjänar mer pengar och Flygbussarna får säkert en slant av dom bara därför.

Eller så försöker Flygbussarna var mera serviceminded för de som bor norr om Sthlm….

Vad tror ni?

S

 

En reaktion till “måndag och den enda roliga i går var Zlatan!

  1. Jag anser att du borde ändra din rubrik till ”Det enda roliga igår var att få träffa Sophie eftersom hon är bäst och jag längtat efter henne hela dygnet när vi varit ifrån varandra och eftersom jag längtade så mycket så hade hon fixat med skaldjur och rosévin när jag kom hem för att hon är den bästa tjejen ever. Det var det roligaste som hände igår” Ungefär så

Kommentera

