RSS Flöde

Fy fan vad full jag ville bli….

Postat den

….när jag var typ 15-16 år. Det var Valborg och det ska ju som bekant drickas sprit, dansas, hånglas, kräkas och gråtas under den kvällen. Jag och min gode vän J hade ordnat dryck och allt var perfekt. Vi skulle enligt oss själva krönas till Kungar av Gågatan i Östersund.

På den här tiden så var det inte lika lätt att ordna fram borsten som det verkar vara nu. Vi hade nog kunnat suga lite gubbkuk för sprit men J hade på något vis ordnat fram en 75:a hemgjort portvin. Det skulle nog bli en fin kväll.

Sista April för ungdomar i Östersund förut gick ut på att först besöka Sporthallen och kolla på drogfri talangjakt, gömma sig i buskage, dricka sprit och vingla på Gågatan. Det var vår plan oxå man vill ju inte sticka ut. Glada i hågen stegade vi ner till Sporthallen, spriten gömde vi i buskarna utanför. Vad vi inte såg var att vaktmästaren djingis, adolf, josef, idi eller vad nu i helvete denna penalist hette hade sett att vi gömt sprit i buskarna varvid följande hände i entréen:

Fittig fritidsledare: ” Ni kommer inte här, ni har druckit!”

Fjunig Sam the Ham: ”Neeej, det har vi inte”

Fittig fritidsledare: ” Åjo, vi VET att ni har druckit”

Fjunig Sam the Ham: ”Neej, vi har inte druckit. Bergis!

Bergis, var något man sa på den tiden när man ville verka extra tydlig.

Fittig fritidsledare: ”Ljug inte, det gör det bara värre”

Fjunig Sam the Ham:” Men det är säkert”

Fittig fritidsledare: ”Det spelar ingen roll, här kommer ni inte in i alla fall”

Ridå!

Jag och min kompis J var ledsna i ett tag men det gick över ganska fort. Vi hade ju SPRIT!

Vi gick tillbaka till buskarna och flaskan var lika borta som vi ville bli…….Vaktishelvete hade varit och länsat vår spritgömma.

Så kan det gå. Vi lommade molokna hemöver och kollade på majbrasa med mamma och pappa.

Det året fick vi inte bli full för Valborgs skull.

Peace

S

Ett svar »

  1. Är det så att du har en annan blogg på denna portal som gör att jag idag vridit mig i skrattplågor?? Jag känner igen stilen lite på inläggen tror jag… Har hela dagen klurat, du behöver inte lägga ut denna kommentaren men är jävligt nyfiken! Är du den bloggaren så vill jag iaf tacka för att jag har tjutit av garv hela jävla dagen!! Så förbannat klockrent! Snällt? Nä, men så roligt att jag smäller av!

    Svara

Kommentera

