RSS Flöde

Tåghelvete, skärp er SJ!

Postat den

Hej där, har nu tillbringat x antal timmar på ett tåg från Ingenstans till Någonvart. Så mycket folk, så många, vagnar så liten service. Jag ville äta en sketen torr liten ursäkt till macka och skölja ner den med starköl (hurra!). Fick vackert ställa mig och vänta i över 40 minuter innan jag fick min smörgås och öl. Så har det varit hela vintern. Fan det är inte ok, SJ! Vi pröjsar inte bara för miljövänlighet och dåliga säten……

Barnen då, dom har det bra dom har en speciell öl som dom kan dricka på tåget. Saxat ur menyn på SJ:

Mätta och sysselsatta barn

I bistron på X 2000 och InterCity finns mat och dryck. För alla barn finns barnfika, barnmellis och barnmeyn.

Barnmellis kära läsare….barn mellis! När jag var liten så fanns det inte öl för småttingar….

Sov gott alla vänner som stampar dagligdags på denna planet.

S

»

  1. Hmm.. kanske har jag totalt missuppfattat ditt inlägg.. försökt läsa det några ggr. Men va är kopplingen mellan mellis (=mellanmål) och öl? Hoppas tågresan var någorlunda kort i alla fall. Ha det fint =)

    Svara
  2. mellis är lika med mellanöl…mellanmål är lika med mellanmål och aldrig mötas de två!

    Svara
  3. Hallo sammy!!! Men du, du han ju till afterworken fast du va 2 timmar sen och det tog vi igen ganska snabbt eller hur… Roligt att träffa dig i lördags nu längtar jag ännu mer till i sommar när jag ska få rå om dig… Hälsa sopie att jag kan bara inte komma till kräftskivan synd synd. kramen

    Svara
  4. Kanske är det en dialektfråga. Själv är jag stockholmare och mellis har aldrig (såvitt jag vet) betytt öl där jag bor =)

    Svara

Kommentera

