RSS Flöde

Man skulle kunna tro att jag fantiserar om sex……

Postat den

….men det gör jag inte. Inom kort ska jag upp till Östersund för några spelningar. Det händer rätt ofta att jag reser. Flyg, tåg, bil ja till och med buss. Ett trettiotal resor blir det mellan Stockholm och Östersund varje år. Det innebär att jag bokar ganska många biljetter till dessa resor.

En gång skulle jag upp och spela. Jag hade bokat en grymt billig och prisvärd resa med Fly Nordic. Max en tvåhunka hade jag slantat. Bra va? Jag tar bussen ut till Arlanda, armbågar mig fram till incheckningsdisken och slänger lite nonchalant fram mitt körkort. Det här har jag gjort förut, jag känner mig trygg:

”Du finns inte mied i våra listor” säger incheckningsdamen

”Jodå, kolla igen” säger jag med nonchalant ton.

Hon kollar

”Nä du finns inte med, du kanske har bokat med SAS?” försöker hon.

” Näe, jag vet väl vilka jag har bokat med” säger jag nu med lite lätt desperation i min nonchalanta röst

” Jaha, du finns i alla fall inte med på den här avgången” säger hon

Ridå!

Eftersom jag naturligtvis inte har bokningsnummer med mig får jag raskt stega mig iväg till ett internet för att plocka fram bokningsnumret. Det finns så klart inget mail från Fly Nordic i min inkorg. Faaaaan, jag ska ju afterworka med en av mina bästa vänner Big John om bara två timmar. Ska rocka med grabbarna. Kollar med Fly Nordic, dom har inga platser kvar på sina kärror. SAS ska 2500 för en enkel till Ösd. Glömma det! Går rakt in på nätet och ser till min  glädje att SJ har ett tåg som kommer in på Arlanda om…..Helvete! Tre minuter! Spring spring spring släpp hästarna fria ååååhåhh åhh åhh! Jag hann precis!

Femhundra spänn fattigare och fyratimmar försenad anländer jag till Ösd och under resans gång inser jag att jag har drömt att jag bokat en vrakbillig flygbiljett….efter det har jag aldrig slarvat med bokningsnummer. Däremot har jag missat min avgång pga hattrullning men det är som Arne Weise skulle ha sagt: ”En heelt annan historia”

Trevlig helg, drick och svälj!

S

 

»

  1. Vilken otur! Vad spelar du i Ösd då? *nyfiken*

    Svara
  2. Han spelar Allan. Allan i Dalen i en teaterföreställning som turnerar runt i skolaulor. Det e en enmansteater. Sam har även en landskamp i handboll. Det var iof. längesen. Innan det svenska hanbollsundret med VM och Em guld. Men ändå.Han e en god vän också, Sam.B.

    Svara
  3. Gud detsamma hande mig imorse, dem vagrade checka in mig fran Dublin till Sthlm med ryanair.

    Svara

Kommentera

