….i går men nu börjar det ordna till sig! Vi hade en störtskön p-fest i söndags som vårt lag vann. Nu snackar vi inte om vem som var mest packad utan vem som gjorde bäst i från sig på tävlingen. Vi var outstanding men personligen tycker jag att Danne B och Siri stod för den bästa sånginsatsen.

Bästa laget.

JAg skrev en fin sång om Berns och tänkte delge den här:

Melodi: I will survive

I många herrans år har jag stått här stark,

 

har lockat många nöjeslystna till Berzelii Park.

 

Men nu är så är det nu får ni höra på min sång

 

 den går så här och är inte särskilt lång.

 

En stor mustasch, den var min fars

 

Hugo Berns var mannen som satte mig i Stockholms stad

 

Schweiz det var för litet Sverige ack så stort

 

Hugo längta dit kunde inte komma fram nog fort

 

Schweizeri, min melodi. En ljuvlig samling männskor med en

 

Massa sprit uti.

 

Punsch, musik och Strindberg. Röda rummet det var kult

 

Hugo, jag ja alla såg till att det var fullt.

 

Ref.

 

Oh oh oh Berns. Det är jag. Den vackraste damen uti Stockholms stad.

 

Kärlek och respekt, roliga nätter och kul fest.

 

Det vill jag ha, det är det enda jag kan ge.

 

Vers 2

 

Nittonhundratalet var min största tid.

 

Stjärnorna avlöste varandra det var ett härligt liv.

 

Zarah Leander, Marlene Dietrich, Hasse å Tage uti sång

 

Listan på alla stjärnor den kan göras lång.

 

Men nu är nu, nu är vi här!

 

Alla som jobbar här oss mig er er har jag kär

 

Jag känner mig så trygg, jag känner mig så snygg.

 

Ja, jag är säker på att den bästa tid är nu!

 

Ref.

 

Oh oh oh Berns. Det är jag. Den vackraste damen uti Stockholms stad.

 

Kärlek och respekt, roliga nätter och kul fest.

 

Det vill jag ha, det är det enda jag kan ge.

 


 


 Peace


S

 

 

 

En reaktion till “Shit vad bakis jag var….

  1. Fan texen var ju riktigt bra ju. Synd att jag inte fattade det på plats för då hade jag nog bjudit herrn på några järn som betalning för fin underhållning.Kram kram Isabelle

Kommentera

