RSS Flöde

Rambokniven!

Hej där, ser att Rambo har premiär snart. När jag var liten var alla grabbars högsta önskan att få en Rambo-kniv. Alla som har sett Rambo vet vad jag pratar om. Ett två decimeter långt mordvapen med inbyggd kompass, strypvajer och såg på översidan. Grymt. Jag fick aldrig någon sån men några snubbar i klassen hade KNIVEN! Det säger kanske mer om vilken grad av ansvar dessa grabbars föräldrar hade. Jag menar köpa tunga mordvapen till sina 10 åriga söner. Annars så är jag i dag orolig för alla som går omkring och har dåligt samvete i Sverige.

 

”Mördarkniven som jag ville ha”

Läste igår att tre av fyra svenskar har läst sin partners SMS i smyg men bara en av hundra tycker att det är ok. Räkna ut matten på det era tjyvläsare!

Ett svar »

  1. Jag var ju bara 6 år, ändå hade jag en Rambokniv. Jag bar den hotfullt i bältet på mina Big Horn jeans, tittade hotfullt på min omgivning. På den tiden var det ju inte olagligt att bära kniv på offentlig plats.B.

    Svara

Kommentera

