RSS Flöde

Måndagkväll och jag är rädd!

Hej där, så har ett antal timmar passerat revy sen sist jag skrev något. Sophie och jag har ätit en god måndagsmiddag och sett på Heroes och Kungamordet.

 Måndagsmiddag mmmmm.!

Kungamordet dröjer sig kvar hos mig. Jag mår lite illa. Måste det finnas sånt hat i världen. Jag är inte dum och förstår att det kvinnovåld som skildras i programmet bara skrapar på ytan av vad som händer i verkligheten. Det är mer det som skrämmer mig.

Det är så sjukt bra skådespelare som är med. Onde Gert som är den svarta gallan personifierad och hans hela tiden på gränsen, alkade, hunsade stackars fru. Den trötte men otroligt naive och rädde Vikman. Och Susanne Reuter som bara behöver snörpa på munnen lite för att man sitter som man gjorde i skolan och hade elaka ”Bikupan” : tyst och still som ett ljus. Det var en elak lärarinna som jag hoppas inte finns kvar i någon skola.

Jag hoppas i alla fall på att det ska ordna sig och trötte Vikman reser sig på nio och knäpper alla på näsan och att Gert råkar riktigt illa ut.

Sov gott i Sverige, vart än ni är!

Peace

S

 

Kommentera

