Då har man firat jul och nyår! 2008 är här hurra pompa och ståt så här länge har jag inte levt förut….

Årets julfirande har gått i turnéernas tecken. Började med att lämna ett snöhungrande Stockholm för ett snösvältande Linköping. Min bror, Sanna och lille Nils var årets julvärdar och dom levererade julstämning i parti och minut. Lasse, min far firade jul för första gången utanför länets gränser inte illa för Sveriges yngsta 59-åring. Så jävla härligt! Jag njöt av varje minut därnere.

Annandagen tillbringades i bil. Vi, jag och min far lämnade Linköping och styrde kosan mot norr. Roadtrip! Bilresan bjöd på allt. Höga hastigheter och brinnande bilvrak vid sidan om vägen. Lunch i Kårböle den här resan hade allt. Trött ända in i bilratten så klev jag i Svensta. Där stod dom, världens bästa svärfamilj! Å framför allt Sophie. Jag hade varit utan henne i en hel vecka.  Alldeles för länge…Tårarna trängdes längst fram, men det var famnen och läpparna som hann först.

God mat, gott sällskap och Buzz gjorde mina två dagar grymma därnere.   Efter ett par dagar så började det rycka i rocktarmen. Sophie och jag styrde kosan mot Östersund där två stycken spelningar stod på schemat. Prinsessan och jag passade på att koppla av extra på ett av Östersunds bästa hotell. Vi passade också på att ställa till med en liten bjudning.

Nyårsfirandet inleddes med att storshoppa på Willys, sprit hade vi redan hunnit handla. Hurra!

Fortsättningen får ni vänta på tills i morgon….. Sov gott kära slöläsare

 

Kommentera

