Hej där, jag och min älskade Sophie gick på ett jättetrevligt födelsedagskalas på Kungsholmen i lördags. Lite småblaskiga så tackade vi för oss Soph skulle upp och jobba tidigt på söndagen.

Jag kom att tänka på uttrycket ”att tänka på refrängen” som vi svenskar säga när det är dags att vingla hemöver. Refrängen i en låt kommer ju mitt i. Ska man gå mitt i festen? Eller är det så att vi svenskar är så skönt lagom och styrda så att vi ska gå hem innan det blir för roligt? Vissa låtar slutar med en refräng men dom ska man skta sig för.

Hej då!

S

 

En reaktion till “Lagom – Svensken!

Kommentera

