Hej där,

Där står han med sina svarta jeans som är alldeles för långt uppdragna. Han har sin slitna Telecaster vid höften och han rockar med sina dudes i The E Street Band, Jag kommer inte att få se det. På Globen alltså. Biljetterna tog slut för fort och eftersom vi lever i en tid som kallas Greed så landar biljettpriserna närmare Estlands BNP än överkomlighet….

Jag håller på att utbilda min flickvän i Gubbrockskolan. Vi började med Gubbrocken impersonated, The Boss. Sen ska jag beta av dom alla. Sophie wants to know it all.

                                                           

Kent, dom var grymma på Annexet i Söndags. När jag lämnat ett dimmigt Östersund bakom mig så landade¨jag i Stockholm igen. Åter i Åsen så mötte Sophie mig i dörren med ett glas Champagne. Hon hade lagat en så grym söndagsmiddag att  den blåste i väg mig. Älgtjälknöl med potatis och kantarellsås. Det sköljdes ned med välsmakande Bordeauxvin. Det finns ingen som Sophie!

Vi tvärbanade oss igenom Stockholms förorter och gled in ungefär en halv öl innan konserten skulle börja. Kent levererade stort. Det lät svinbr, låtvalet var grymt och deras ljusshow kan jag fortfarande längta tillbaks till.

                                            

Kvällens bästa låtar:

3 Mannen i den vita Hatten (så lång och så fin)

2 Music Non Stop (disco muffin modell xl)

1 LSD Någon? (ljuset och när den väl kommer i gång)

Tack, Kent!

Peace

S

En reaktion till “Bruce Springsteen och Kent

  1. Hej.Du får inte glömma Don Henley när du introducerar Miss Sohpie i gubbrockens värld. Han har ju kallats för ”The voice of Hotel California” men han e ju så mycket mer. Det måste du lära henne. Sen har vi George Ivan Morrison, mer känd som ”Van the man” den buttre irländaren med soul i blodet. En som alltid har varit gubbe e Tom Waits. Du kan ju nämna honom för henne i förbifarten.Take care bro!B.

Kommentera

