Hej där, jag ska bli farbror och var i torsdags på en endagsresa till Linköping. Det är där min bror och hans tjej bor. Snart ska dom bli tre. Hurra för dom! Solen sken, det var varmt och skönt. Jag hade alkispanna när jag kom hem till Stockholm på kvällen.

Alkispanna är ett fenomen som uppkommer när man sitter i solen typ en hel dag utan skydd. Det har egentligen inget med alkoholism att göra. Alkisarna är dock först av alla varje år att få sådan panna. Pannan blir köttigt röd och gör lite ont.

”Vi grillade och hängde ut, soft som fan.”

Jag och min bror rundade av kvällen som sig bör med en par gyllene på torget i Linköping. Hela dagen var härlig och faktiskt så kan det vara så att dom jobbar för fullt med ”deliverance” just i detta nu….

Helgen dränktes av jobb, jobb och åter jobb. Lite ledigt blev det på lördagkvällen då en kär vän, Sanna kom til Berns. Middag på Bistron och sen lite drinkydrinky på moderskeppet. Det var trevligt, alldeles för trevligt. Söndagen blev trött. Ett härligt besök som piggade upp hela jobbsöndagen hade vi på Berns. Närmare betämt så hade hela Lejonkungens gäng parkerat i spiraltrappan… 

”Knakelibraktut.”

Vi hörs vidare….

Pax!

S

 

 

Kommentera

