RSS Flöde

Valborg

Postat den

Hej där, Måndagkväll och Valborg. Jag borde vara ute och låta champagneglasen klirra, benen svängen låta mig omsvärmas av storstadsnattens tusen och åter tusen intryck.

Men det gör jag inte, jag sitter hemma framför tv:n. Jag har diskat och vikit tvätt, satt upp en blomlåda. Allt kan inte vara nöje och flärd. Ett uns vardagsrealism någon gång emellanåt gör att man har fötterna kvar på jorden.

Storsjöyran börjar att närma sig. Det blir ett år till. Ser fram mot det. Om det är någon därute som vill jobba så hör av er.

Juli månad kommer att spenderas i Östersund. Jag har bara ett önskemål. Snälla väderf, håll dig i skinnet!

Har en stilla tanke om att kanske får göra ett vik. i mitt gamla band The Coxs i sommar. Bear, Big John, Sid och Andy kan inte ni boka in något skönt gig i juli?

Britt-Inger och Maria var och hälsade på i helgen. Det var riktigt riktigt trevligt. Restaurangbesök, goda middagar och strosning på stan kröntes av att Maria fyllde år. Kom snart tillbaka!

Nä nu ska jag återgå till tv-soffan.

Fred!

Samuel

 

 

Ett svar »

  1. Jag vet en som vill jobba på yran, mot ett backstagepass, det e den enda lön han kräver. Han heter Johan Gidlund kallas Big John. Han kan tänka sig att jobba med vad som helst, bara han får passet. Annars så ska vi givetvis giga med Coxs i sommar. Blir det inte på nån krog så blir det i bunkern under källarn. Bara vi får träffas. Kanske sänker vi till och med några malt. Kanske till och med jag. Sen går vi upp på Simon & Viktor…nää, just ja.Kram broder.B.

    Svara

Kommentera

