Hello Children!

Skriver på årets sista dag. Jag har precis börjat på min och Sophies superhärliga nyårsmiddag. Vad har hänt sen sist? Jag och ”my dish best served hot” Sophie har varit i London på julshopping och mys. Så härligt så rätt att unna sig något sådant i stressiga jultider. En rekommendation till alla som försöker att vända ut och in på sig själva för att räcka till under jul och nyår. Jul och mellandagar har dränkts i jobb på Berns men nu ska det tammefan firas, in ett nytt år som ska bli det bästa någonsin och ut ett år som varit det bästa någonsin… åtminstone i vuxen ålder.

Nu ska jag ge mig på att göra en topptio lista på vad som känts bäst under 2006:

10. Pilmen, r i p ett år har gått. Du är så saknad. Du har alltid bästa platsen!

9.Big John, kan man ha en bättre och härligare kompis? Näe jag tror inte det. Jag har tur. Martin och Sid, ni är där uppe också. Jag lyfter på kärlekshatten för er tre. I am so blessed!

8.Midsommar, hade kunnat vara topp tre. Jag menar, första sommaren i Stockholm, båt ut till skärgården, tältning, ljuvligt sälllskap, grillning, fint väder…kunde det bli bättre? Synd bara att vi valt fel camping. Vid tvåtiden på natten var the campsite ett rykande tonårsfylleinferno…say no more! 

7.Bistro Berns, ett tag fick man vänta men när det väl var klart. Worth the wait! God mat, bra service. Några av mina trevligare middagar har jag haft där under året. Jag säger bara Marit….

6.London, vi fick inte mycket till semester i år jag och Soph…men London baby!!!! Skön stund i skön stad.

5.Hultsfred,  jag vet. Jag har varit där många gånger men i somras var en av de bästa…det var nog sällskapet……

4.Treokomp, vi har blivit riktigt bra i år. Ett år som kröntes av en ta-dah kväll på Teatern när vi spelade lite BKO låtar. Hurra för det. Och i vår är Pelle ständig vapendragare bakom klaveret tillbaka. Hur bra är inte det?

3.Berns, Min arbetsplats som är hur rolig som helst. Konserter, god mat roliga jobbarkompisar och terassen. Jag vore en idiot om jag inte hade Berns med på Listan.

2.Flytta till Stockholm, Shame, shame, shame on me. Det går inte en utan att jag plockar fram det mentala riset och smiskar mig själv på lilla virtuella rumpan och säger ”Stygga Sam du skulle flyttat hit för länge länge läänge sen” Stockholm och jag och jag var som alla andra. Nu kan vi inte leva utan varandra.

1.Sophie, nummer ett alla kategorier, min soulmate, mitt allt, min bättre halva. En dag utan henne är en dag som gått till spillo. Roligt är hennes mellannamn. Jag har aldrig tråkigt med henne.I kväll blir bästa kvällen! Love you!

Nu får det vara bra. Jag bockar och bugar! Gott slut önskar jag er alla!

Peace

Yours forever

Samuel

Kommentera

